سونی پتنت دو نوع کنترلر پا را برای بازی های واقعیت افزوده (AR) و واقعیت مجازی (VR) و سایر برنامه ها ثبت کرده است.
به گزارش TechNock، سونی برای دو نوع کنترلر پا برای بازی های واقعیت افزوده (AR) و واقعیت مجازی (VR) و سایر برنامه ها پتنت ثبت کرده است. چندین طرح در این پتنت ها نشان می دهد که این لوازم جانبی توانایی خواندن حرکت را دارند: یکی با استفاده از یک یا دو توپ و دیگری با استفاده از سطح حساس به لمس.
تمژاردور در این گزارش آمده است که به نظر می رسد دستگاه های کنترلی که با استفاده از یک یا دو توپ کار می کنند برای حرکت ساده طراحی شده اند. در همین حال، تاچ پدهای حساس به فاصله می توانند کنترل های پیچیده تری را ارائه دهند. طبق پتنت، هر دو نوع کنترلر ممکن است دارای یک پردازنده و حافظه داخلی برای محاسبه حرکت ورودی و انتقال آن به یک بازی یا برنامه کاربر باشند.
با توجه به تصاویر بالا، سونی این کنترلر را دارای یک یا دو توپ بزرگ توصیف می کند که برای استفاده با پای کاربر طراحی شده است. این کنترلر مشابه کامپیوتر قدیمی TrackBall عمل می کند با این تفاوت که دستگاه های سونی توسط پاهای کاربر کنترل می شوند.
این کنترلرها دارای سه یا چند یاتاقان در داخل توپ هستند که امکان چرخش بی صدا را فراهم می کند. واحد پردازش در دستگاه از یک یا دو انکودر برای هر یک از دو توپ استفاده می کند که حرکت چرخشی آن را محاسبه می کند و سپس در بازی استفاده می شود.
منبع حق ثبت اختراع شامل توضیحات و تصاویری از طراحی کنترلر پایی از نوع کاسه ای نیمه دایره ای است که شامل یک صفحه لمسی صاف است که احتمالاً دارای یک سطح لمسی منحنی به اندازه کافی بزرگ است که با هر دو پا کار کند. این یک سطح خازنی یا مقاومتی حساس به لمس خواهد بود.
طبق این پتنت، سطح میتواند نزدیکی یک جسم به یک کنترلکننده پای خازنی را تشخیص دهد، که سپس با مدار ماشهای برای تعیین سطح خاصی از وضعیت خروجی استفاده میشود. اسیلاتور فاصله بین شی و کنترلر را تعیین می کند و حساسیتی را که در بازی استفاده می شود را فراهم می کند. همچنین به نظر می رسد کوچکتر است و هیچ وسیله مکانیکی داخل آن نیست.
مزایای این نوع کنترلرهای AR و VR
سونی تصریح کرده است که این کنترلرها برای اپلیکیشن ها و بازی های واقعیت افزوده (AR) و واقعیت مجازی (VR) استفاده خواهند شد. این دستگاه مشکلی را حل می کند که در آن جابجایی کاربر به دلیل اندازه و فضای آزاد اتاق محدود می شود.
افرادی که فضای محدودی دارند می توانند از هر یک از این کنترلرها استفاده کنند. زیرا کاربر در واقع ساکن خواهد بود و از کنترلرها برای اقدامات درون بازی استفاده می کند. همچنین، در مقایسه با استفاده از گیم پد یا پد دیجیتال، راه حل بهتری برای حرکت در محیط AR یا VR است. زیرا حس طبیعی و همهجانبه تری را به کاربر ارائه می دهد.
این دستگاه های کنترل کننده شامل یک واحد پردازش مرکزی (CPU)، حافظه، مبدل های آنالوگ به دیجیتال و دیجیتال به آنالوگ، تنظیم کننده های ولتاژ و مدیریت توان هستند که به کنترل کننده کمک می کند تا به طور مستقل حرکت، مجاورت و موقعیت کاربر را محاسبه کند. .
همچنین سیستم داده های لازم را به هاست ارسال می کند که سپس در بازی AR یا VR استفاده می شود. سونی گفت که این کنترلرها ممکن است توسط یک سیستم تعبیه شده، تلفن همراه، رایانه شخصی، تبلت، سیستم بازی قابل حمل، کنسول بازی یا هر دستگاه دیگری استفاده شود. اگر چه این به سونی بستگی دارد که تصمیم بگیرد آیا به شرکت های شخص ثالث اجازه استفاده از کنترلرهای خود را بدهد یا خیر.
پتنت سونی در 10 ژوئن 2022 ثبت شد و چند روز پیش منتشر شد. مهندسان سخت افزار معروفی مانند گلن بلک، سلست بین، سرگی باشیروف و مایکل تیلور این دستگاه را اختراع کرده اند.
نمی توان دقیقاً گفت که سونی چه زمانی کنترلرهای پا را عرضه می کند. اما صدور پتنت معمولاً روند طراحی نمونه های اولیه و نمونه های پیش تولید را سرعت می بخشد. سونی ممکن است دارای کنترلرهایی به سبک توپ و تاچ پد با تشخیص فاصله برای حرکات AR/VR باشد.
در گذشته، تعدادی لوازم جانبی واقعیت افزوده و واقعیت مجازی برای امکان حرکت در حالت ثابت وجود داشته است، مانند پلتفرم Omni One VR. اما چنین وسیله ای بسیار کوچک، کاربردی و مناسب برای مصارف خانگی است. با توجه به پیچیدگی دستگاه ذکر شده در پتنت، سونی مصمم است دامنه حرکتی دقیق و پیوسته را برای یک تجربه بدون درز فراهم کند. این ممکن است مشکلات کاربر خانگی را که می خواهد بازی AR یا VR را اجرا کند حل کند.
The post سونی به دنبال ورود به دنیای واقعیت مجازی است اولین بار در خبرجو – اخبار دنیای فناوری پدیدار شد. ظاهر شد.
گفتگو در مورد این post