بلومبرگ گزارش داده است که تولید هدست PSVR2 سونی به دلیل فروش پایین و عدم استقبال مشتریان متوقف شده است.
بر اساس این گزارش، هدست واقعیت مجازی PSVR2 به دلیل نداشتن محتوای کافی و همچنین قیمت بالای خود نتوانست به فروش قابل قبولی دست یابد.
یکی از مشکلاتی که هدست PSVR2 با آن دست و پنجه نرم کرده است، کمبود بازی است. به جز بازی هایی مانند Horizon: Call of the Mountain و Resident Evil Village و برخی بازی های AAA دیگر، این هدست نتوانست گیمرها را راضی کند.
از طرفی قیمت بالای 500 دلاری آن در مقایسه با رقبایی مانند Meta Quest 3 که علاوه بر قیمت پایین، بازی های بیشتری نیز دارد، چندان برای مشتریان جالب نبوده است.
البته هدست واقعیت مجازی سونی نیز ویژگی های منحصر به فردی دارد که در محصولات دیگر وجود ندارد. به عنوان مثال این محصول دارای چندین موتور ویبره است که در کنار بازخورد لمسی کنترلرها شما را بیش از پیش در دنیای بازی غرق می کند.
این هدست از ردیاب چشم نیز بهره می برد که احتمالا در سال های آینده شاهد آن در دیگر هدست های واقعیت مجازی خواهیم بود. فناوری Foveated Rendering این هدست نیز گرافیک تنها بخشی از تصویر را که کاربر به آن نگاه می کند افزایش می دهد تا زمان پردازش کاهش یابد.
همچنین برخی از بازی های PSVR2 از ردیابی چشم برای کنترل بازی استفاده می کنند. برای مثال در بازی Horizon: Call of the Mountain می توانید با چشم وارد منوهای مختلف بازی شوید.
فناوری بازخورد لمسی این هدست نیز بُعد دیگری به تجربه کاربری واقعیت مجازی بخشیده و تفاوت زیادی با دیگر کنترلرهای واقعیت مجازی ایجاد کرده است. برای مثال در بازی Star Wars: Tales From The Galaxy’s Edge وزن و ارتعاش سلاح های مختلف را هنگام استفاده احساس می کنید.
در هر صورت، باید دید سونی در بخش هدست واقعیت مجازی خود چه استراتژی جدیدی را اتخاذ می کند.
گفتگو در مورد این post