نسخه بعدی اینتل از فناوری مقیاس بندی خود، یعنی XeSS 1.3 رونمایی شد که به گفته شرکت به افزایش نرخ فریم در بسیاری از بازی های رایانه شخصی کمک می کند.
گزارش کردن تنها، کارت گرافیک Arc اینتل از فناوری ارتقاء مقیاس خود به نام XeSS استفاده می کند که با فناوری های DLSS کارت های گرافیک GeForce انویدیا و FSR کارت های گرافیک Radeon AMD رقابت می کند. اینتل به تازگی از نسخه بعدی فناوری مقیاس بندی خود، XeSS 1.3 رونمایی کرده است. به گفته تیم آبی، این فناوری جدید منجر به افزایش نرخ فریم در بسیاری از بازی های رایانه ای می شود.
نئووین به گفته اینتل، بیش از 100 بازی رایانه ای از فناوری XeSS استفاده می کنند. این شرکت در یک پست، نتایج بنچمارکهایی را منتشر کرد که از نسخه اصلاحشده XeSS و بازیهای محبوب برای تأیید پیشرفتها استفاده میکردند تا نشان دهند که XeSS 1.3 هنگام ادغام با آن بازیها چگونه عمل میکند.
با توجه به بنچمارک های اینتل، XeSS 1.3 می تواند به طور متوسط 10 درصد نرخ فریم بالاتری نسبت به نسخه قبلی این فناوری گرافیکی در رایانه های مجهز به کارت گرافیک Intel Arc A750 با وضوح 1440p ارائه دهد.
اینتل همچنین همان پیشنمایش XeSS 1.3 را با CPU Core Ultra مجهز به کارت گرافیک Arc یکپارچه روی همان بازیها آزمایش کرد. نتایج نشان داد که این نسخه به طور متوسط 8 درصد افزایش عملکرد را در آن بازی ها با وضوح 1080p تجربه کرده است.
اینتل اضافه می کند که با استفاده از نسخه جدید XeSS 1.3 روی کارت های گرافیک Arc، بازی های رایانه ای از نظر بصری بهتر به نظر می رسند. تیم آبی می گوید:
به لطف مدلسازی بهبودیافته و آموزشهای اضافی، بهویژه تمرکز بر عناصر بصری دشوار، نسخه جدید XeSS بازسازی جزئیات دقیقتر، ضد aliasing بهتر، شبح کمتر و ثبات زمانی بیشتر را ارائه میدهد.
کیت توسعه اینتل نرم افزار (SDK) نسخه 1.3 XeSS از طریق GitHub منتشر کرده است تا توسعه دهندگان بتوانند از این فناوری جدید گرافیکی در بازی های خود استفاده کنند. ناگفته نماند که تیم آبی این نتایج بنچمارک را با استفاده از نسخه اصلاح شده فناوری فعلی ارائه کرده است تا نشان دهد که XeSS نسخه 1.3 چه بهبودهایی در نرخ فریم و کیفیت بصری به همراه خواهد داشت.
گفتگو در مورد این post