متا با هدف ایجاد یک متاورس واقعی تر، ویژگی Passthrough Relighting را توسعه داده است که به اشیاء مجازی اجازه می دهد سایه ها و هایلایت های واقعی داشته باشند.
در کنفرانس CONNECT 2023، متا ابزار توسعه واقعیت ترکیبی توسط TechNock گزارش شد. کیت MR Utility این ابزار ویژه برای توسعه دهندگان برنامه های کاربردی واقعیت ترکیبی شامل ویژگی های مختلف و اجزای آماده و دستورالعمل های طراحی است. در حال حاضر، این ابزار برای هر دو پلتفرم Unity و Unreal در دسترس است و یک ویژگی جالب جدید به نام Passthrough Relighting را ارائه می دهد.
Passthrough Relighting به توسعه دهندگان این امکان را می دهد که به راحتی سایه ها و هایلایت های واقعی را به اشیاء دیجیتال در واقعیت ترکیبی اضافه کنند. بنابراین، تجربه و جلوه های بصری واقعیت ترکیبی را بهبود بخشیده است.
در گذشته، ایجاد سایه ها و نقاط برجسته واقع گرایانه در واقعیت ترکیبی نیازمند دانش پیچیده ای از گرافیک کامپیوتری بود. اما Passthrough Relighting این مشکل را حل کرده است. این ویژگی که شامل اجزای قابل استفاده مجدد، کدهای نمونه، مستندات دقیق و دستورالعمل های طراحی است، روند توسعه را تا حد زیادی ساده می کند.
همچنین، این ویژگی به توسعه دهندگان کمک می کند تا به راحتی نور در دنیای مجازی را با محیط واقعی تطبیق دهند که به ادغام یکپارچه اشیاء دیجیتال با دنیای واقعی کمک می کند و تجربه کاربر در واقعیت ترکیبی را واقعی تر می کند.
با استفاده از Passthrough Relighting، Meta قصد دارد تجربه واقعیت ترکیبی را واقعیتر و جذابتر کند. تصویر بالا سه حالت مختلف جلوههای بصری را نشان میدهد: در سمت چپ حالت اصلی بدون هیچ سایه، در وسط نمایشی از افزودن سایههای ساده و در سمت راست تصویری از سایههای واقعی ایجاد شده با Passthrough Relighting است. . تصویر زیر نیز نشان می دهد که چگونه برجستگی های محیط واقعی بر روی اشیاء مجازی منعکس می شود.
در حال حاضر، توسعه دهندگان در حال ادغام افکت های Passthrough Relighting در برنامه های واقعیت ترکیبی خود هستند تا کاربران بتوانند قدرت کامل این فناوری را تجربه کنند. این فرآیند ممکن است مدتی طول بکشد. اما انتظار می رود بازی واقعیت ترکیبی Figmin XR یکی از اولین اپلیکیشن هایی باشد که از این فناوری استفاده می کند. توسعه دهنده، خاویر داوالوس، اعلام کرده است که این ویژگی در آپدیت نسخه 21 آینده بازی یکپارچه خواهد شد.
Passthrough Relighting به کاربران این امکان را می دهد که در حین استفاده از هدست واقعیت مجازی، دنیای واقعی را مشاهده کنند. این فناوری توسط متا توسعه یافته و مورد تحسین و انتقاد قرار گرفته است و تلاشهای مداوم برای بهبود کیفیت آن در حال انجام است. متا روی نمونههای اولیه کار میکند که پیشرفتهایی را در فناوری Passthrough نشان میدهند. از جمله نمونههای اولیه Flamera و Butterscotch که به ترتیب پیشرفتهایی در زمینه عبور میدان نوری و وضوح شبکیه را نشان میدهند. با تمرکز بر ارائه تجربه ای فراگیر و دقیق تر از دنیای واقعی، نمونه اولیه Flamera به ویژه به دلیل کیفیت چشمگیر AR Passthrough خود مورد تحسین قرار گرفته است.
با تلاشهای مستمر تحقیق و توسعه متا برای بهبود کیفیت تجارب Passthrough، آینده فناوری Passthrough Relighting روشن به نظر میرسد. این تعهد به بهبود فناوری Passthrough از طریق بهروزرسانیهای نرمافزار و بهبودهای سختافزاری، تعهد این شرکت را به بهبود تجربه کاربر و گسترش مرزهای فناوری واقعیت مجازی و واقعیت افزوده نشان میدهد.
متا همچنان به دریافت دادههای روشنایی دنیای واقعی از هدستها ادامه میدهد، که به نوبه خود الگوریتمهای محرک فناوری Passthrough را بهینه میکند. این رویکرد منجر به تجربههای Passthrough سازگارتر و با کیفیتتر میشود. تا کاربران بتوانند تجربه واقعی تری و جذاب تری از واقعیت ترکیبی داشته باشند.
اگرچه قبلا ایجاد سایه ها و هایلایت های واقع گرایانه دشوار بود، اما اکنون با فناوری Passthrough Relighting متا به راحتی امکان پذیر است. این ویژگی به توسعه دهندگان اجازه می دهد تا به راحتی نور دنیای مجازی را با محیط واقعی مطابقت دهند. این به ادغام بهتر اشیاء دیجیتال با دنیای واقعی کمک می کند.
با این حال، فناوری Passthrough Relighting متا با مشکلات و پیشرفت هایی مواجه شده است. نسخه های فعلی به دلیل محدودیت هایی که دارند با انتقاداتی مواجه شده اند. اما تلاش مستمر برای تحقیق و توسعه در این شرکت به خوبی مشهود است. این تلاشها در نمونههای اخیر مانند Flamera و Butterscotch مشهود است، که نوید آیندهای روشن را برای تجربههای عبوری فراگیر و با وفاداری بالا میدهد.
همچنین، متا با تمرکز بر نوآوری و بازخورد کاربران، موقعیت خوبی برای ایجاد پیشرفتهای قابل توجه در فناوری Passthrough دارد. این رویکرد نه تنها به بهبود کیفیت واقعیت مجازی و تجربیات واقعیت افزوده کمک می کند. بلکه منجر به گسترش مرزهای این فناوری ها در زمینه های مختلف کاربردی می شود.
متا با بهبود مستمر و ادغام فناوریهای پیشرفته، میتواند تجربیات واقعیتر و جذابتری را در زمینههای واقعیت مجازی و واقعیت افزوده ارائه دهد. این تلاش ها نه تنها به بهبود تجربه کاربر کمک می کند. بلکه می توانند به طور بالقوه بر کاربردهای مختلف در صنایع مختلف تأثیر بگذارند. از جمله آموزش، طراحی و سرگرمی.
ویژگی متا Passthrough Relighting چیست؟ اولین بار در Tech Knock – اخبار دنیای فناوری. ظاهر شد.
گفتگو در مورد این post