در مصاحبه ای با Gamers Nexus، آمیت مهرا و بیل آلورسون از AMD داستان فناوری 3D-VCache AMD را به اشتراک گذاشتند.
گزارش کردن تکناکآنها توضیح دادند که چگونه این فناوری در پلتفرم مصرف کننده پرچمدار AMD Ryzen، از جمله برخی از بهترین پردازنده های بازی موجود وجود دارد.
این دو در طول بحث خود با استیو برک از Gamer Nexus، نمونههای اولیه اجزای Ryzen 3D-VCache اولیه AMD، از جمله مدلهای 12 هستهای و 16 هستهای با طرحهای CCD 3D-VCache دوگانه را به نمایش گذاشتند.
بررسی AMD تأیید میکند که در واقع، این شرکت قصد داشت محصولات Ryzen 5000 را با فناوری 3D-VCache و تعداد هستههای بالا تولید کند، همانطور که بسیاری از علاقهمندان پیشبینی کرده بودند. همچنین تایید میکند که AMD از نظر معماری محدود به طراحی 8 هستهای نبود، بلکه توانایی تولید تراشههای 12 هستهای و 16 هستهای Ryzen 5000X3D با چندین CCD را در صورت تمایل داشت.
به گفت Amit Mehra از AMD، اجرای دسکتاپ 3D-VCache AMD به طور تصادفی شروع شد. پیاده سازی اولیه فقط برای سرورها طراحی شده بود و AMD در ابتدا فقط نسخه های 3D-VCache پردازنده های سرور EPYC خود را آزمایش می کرد.
دلیلی که AMD برای تحقیق در مورد قابلیتهای 3D-Vcache روی Ryzen انتخاب کرد، به دلیل تصادف در هنگام تولید نمونه اولیه تراشههای Epyc 3D-VCache بود که 7 CCD در یک دسته باقی مانده بود که نمیتوان آن را در یک تراشه EPYC استفاده کرد. این است که در آن زمان پردازنده های EPYC به 8 CCD نیاز داشتند.
این منجر به بازگشت هفت V-Cache برای استفاده در رایانه های شخصی و تعدادی طرح مختلف از جمله نسخه های 8، 12 و 16 هسته ای شد. این امر باعث شد تا AMD قابلیتهای 3D-VCache را در بارهای کاری رایانه شخصی بررسی کند و عملکرد عالی V-Cache در بازی را کشف کند که منجر به پردازنده Ryzen 7 5800X3D شد.
AMD دو نمونه اولیه Zen 3 X3D با هسته بالا را به Gamers Nexus نشان داد، از جمله یک مدل 16 هسته ای و یک مدل 12 هسته ای با 3D-VCache در هر دو CCD. این تراشه ها به طور کامل در داخل ویندوز قابل استفاده بودند و به طور فعال تست استرس AIDA64 را اجرا می کردند. بیل آلورسون جزئیات تراشه را در Task Manager نشان داد و 192 مگابایت فضای کش L3 را به دلیل اجرای دوگانه 3D-VCache در هر دو CPU نشان داد.
آلورسون و مهرا دلایل دقیق AMD برای عدم ارسال پردازندههای 12 هستهای و 16 هستهای Ryzen 5000X3D را فاش نکردند، اما نقاط ضعف 3D-VCache در پردازندههای دوگانه CCD Ryzen را برجسته کردند، زیرا زمانی که دو CCD با یکدیگر صحبت میکنند. از طریق Infinity Fabric do، تاخیر زیادی رخ می دهد و هر مزیتی که 3D-VCache ممکن است در هنگام استفاده از هر دو CCD در برنامه ها داشته باشد از بین می رود.
به طور طبیعی، در آن زمان، AMD کاربران هیبریدی را که ممکن است بخواهند از تراشه X3D با هسته بالا برای کار و بازی استفاده کنند، در نظر نمی گرفت، اما این چیزی است که آنها به آن فکر می کردند، و این چیزی است که انتشار Ryzen 9 7950X3D و 7900X3D آن را ثابت کرد.
پست نمونه اولیه پردازنده AMD برای اولین بار در Tech Knock – اخبار دنیای فناوری نمایش داده شد. ظاهر شد.
گفتگو در مورد این post